اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

باید برای ثبت جهانی «تپه هگمتانه» تلاش‌ها دوچندان شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم ثبت جهانی تپه هگمتانه تأکید کرد و گفت: کمتر شهری در دنیا به قدمت همدان است که جاذبه‌های تاریخی آن می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری شود.

باید برای ثبت جهانی «تپه هگمتانه» تلاش‌ها دوچندان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی ظهر امروز از بخش‌های مختلف سایت باستانی هگمتانه، موزه این مجموعه و موزه منطقه‌ای در حال ساخت غرب کشور بازدید و بر ثبت جهانی تپه هگمتانه تاکید کرد.

آیت‌الله شعبانی در این بازدید با تبریک هفته میراث فرهنگی به همه فعالان این حوزه گفت: زحمات فراوانی برای احیاء و زنده نگه داشتن تمدن و فرهنگ کهن این استان کشیده شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز در جریان این دیدار با شگفتی‌های فراوانی مواجه شدم که از هزاران سال پیش به یادگار مانده و نشان از آن دارد که انسان‌ها با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشته، چه تلاش وافری برای شکل‌گیری تمدن بشری داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: بنده امروز به یاد این آیه قرآنی افتادم که می‌فرماید: شما که امروز خیلی ادعا دارید، گذشتگان شما خیلی قدرتمند و قوی‌تر بودند اما اکنون دیگر نیستند، این آیه امروز واقعاً اینجا ظهور و بروز دارد.

وی از همه مردم ایران و نیز مردم استان همدان خواست تا از این مجموعه تاریخی بازدید کرده و با فرهنگ و تمدن بزرگ ایران و همدان بیشتر آشنا شوند.

شعبانی ادامه داد: وجود آثار تاریخی هم‌چون تپه هگمتانه در استان نشان می‌دهد که همدان یک استان بافرهنگ و تاریخ کهن است و این جای شکرگزاری دارد و ما باید قدر این نعمت را در استان بدانیم.

امام جمعه همدان گفت: ما کمتر شهری در دنیا به قدمت همدان داریم و وجود چنین جاذبه‌های تاریخی در همدان می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری شود و باید برای ثبت جهانی هگمتانه و دیگر آثار واجد ارزش ما تلاش دوچندان شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول